اشتراس، آ و کوربین، ج. (1387). اصول روش تحقیق کیفی، نظریهی مبنایی. ترجمه محمدی، ب. انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ دوم.
صباغیان، ز. (1388). فرهنگ دانشگاهی: یک چارچوب پژوهشی. در رویکردها و چشم اندازهای نو در آموزش عالی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، 1388.
فاضلی، ن. (1387). فرهنگ و دانشگاه. انتشارات ثالث.
عارفی، م. (1384). برنامه ریزی درسی راهبردی در آموزش عالی. انتشارات جهاد دانشگاهی، دانشگاه شهید بهشتی.
فراستخواه، م. (1388). فرهنگ دانشگاهی، زندگی دانشجویی و اخلاق علمی در ایران. در دانشگاه و آموزش عالی، منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی. نشر نی، 1388.
گال، بورگ و گال(2003). روشهای تحقیق کمی و کیفی. ترجمه نصر، ا و همکاران، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی و سمت، 1386.
مکنی، ا. (1999). دانشگاه و اجتماعات علمی آن. ترجمه گروه مترجمان، انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، 1386.
Alise, M. A. (2008). Disciplinary differences in preferred research method: A comparison of groups in the Biglan classification scheme. A PhD dissertation for Loisiana State University.
Austin, A. E. (1996). Institutional and departmental cultures: The relationship between teaching and research. New Directions for Institutional Research. 90.57- 66.
Becher, T. (1987). The disciplinary shaping of the profession. In: Clark, B. R(Ed.). The academic profession: National, disciplinary and institutional settings. Berkeley University of California Press.
Becher, T. (1994). The significance of disciplinary differences. Studies in Higher Education. 19(2). 151-161.
Becher, T. & Trowler, P. R. (2001). Academic tribes and territories: Intellectual enquiry and the culture of disciplines. Open University Press.
Biglan, A. (1973 a). The characteristics of subject matter in different academic areas. Journal of Applied Psychology. 57(3). 195-203.
Biglan, A. (1973 b). Relationship between subject matter characteristics and the structure and output of university departments. Journal of Applied Psychology. 57(3). 204-213.
Creswell, J. W. (2008). Educational research. Pearson Education International.
Drake, G. W. (2006). The impact of disciplinary affiliation on faculty attitudes about teaching and students. A PhD dissertation for Education at George Mason University.
Godfrey, J. E. (2009). Exploring the culture of engineering education: The journey. Australian Journal of Engineering Education. 15(1).
Kolb, D. A. (1981). Learning styles and disciplinary differences. In: Chickering, A. W & Associates. The modern American college. Jossey- Bass Inc. Publishers. 232-255.
Kraus, S. J. (1998). Disciplinary culture at work: Faculty core belief systems and teaching practices with adult undergraduate students in age-mixed university classroom. A dissertation submitted for Doctorate of Education. Texas Tec University.
Lee, J. J. (2002). The shaping of departmental culture: Measuring the relative influences of the institution and discipline. A PhD dissertation for Education at University of California.
Schein, E. (1985). Organizational culture and leadership. Jossey-Bass Publishers.
Valimaa, J. (1998). Culture and identity in higher education research. Higher Education.36. 119-138.