بازرگان، عباس (1389). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر دیدار.
حاجی آقاجانی، سعید، قربانی، راهب، جنابی، محمدصادق، صابریان، معصومه، رشید پور، علی و ملک، مجتبی (1382). عملکرد، نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 1380. مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، ویژهنامه مقالات آموزش پزشکی، سال پنجم، شماره 3 (پیاپی 19)، 17- 12.
خدایاران، مهسا، میر محمدی، سید جلیل، سلیمی، طاهره، عربان، مرضیه، مجاهد، شهناز، رسایی، محبوبه (1390). شناسایی ابعاد صلاحیتی استاد راهنما از دیدگاه دانشجویان پرستاری: تحقیق کیفی. مجله ایران آموزشی در علوم پزشکی، شماره یازدهم، شماره 4 (پیاپی 33)، 346- 332.
رضاییان، محسن (1389). مسئولیتهای متقابل استاد راهنما و دانشجو در نگارش یک پایاننامه. فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوین، سال چهارم، شماره 1، 55- 49.
شیربگی، ناصر، کاوهای، صدیقه (1391). بررسی نقش نظارتی استاد راهنما و دانشجو از دیدگاه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد. رویکردهای نوین آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، سال هفتم، شماره 1، (پیاپی) 15، 26- 1.
صالحی عمران، ابراهیم، اقدائی، محمدحسن و هاشم خانی زلفانی، سرفراز (1391). استفاده از روشهای تصمیمگیری چند شاخه برای انتخاب استاد راهنمای پایاننامه دوره دکتری. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال هجدهم، شماره 2 (پیاپی 65)، 66- 47.
صفایی موحد، سعید و عطاران، محمد (1389). واکاوی هنجارهای مؤثر بر انتخاب استاد راهنما در حوزههای محض (علوم ریاضی) و میانرشتهای (علوم تربیتی): یک مطالعه پدیدار شناختی. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، دوره دوم، شماره 4، 121- 95.
صفایی موحد، سعید، عطاران، محمد، تاجیک اسماعیلی، عزیزاله (1389). واکاوی هنجارهای پنهان (برنامه درسی پنهان) مؤثر بر انتخاب استاد راهنما: یک مطالعه پدیدار شناختی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال 1، شماره 1، 37- 9.
عطاران، محمد، زینآبادی، حسن رضا، طولابی، سعید (1388). انتخاب استاد راهنما و رابطه استاد راهنما - دانشجو، دیدگاه دانشآموختگان دوره دکترا. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال چهارم، شماره 15، 126- 96.
غلامی، خلیل، اسدی، محمد (1392). تجربه حرفهای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، سال اول، شماره 2، صص 26-5.
مجاهد، شهناز، نصیریانی، خدیجه، سلیمی، طاهر، لطفی، حسن و خدایاریان، مهسا (1390). دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در رابطه با اساتید راهنما. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دوره هشتم، شماره دوم، 123- 115.
نیلی، محمدرضا، نصر، احمدرضا و اکبری، نعمتالله (1386). بررسی کیفیت راهنمایی پایاننامههای دوره کارشناسی ارشد، دوماهنامه علمی- پژوهشی، دانشگاه شاهد، سال چهاردهم، دوره جدید، شماره 24، 122- 111.
Armstrong, S. J., Allison, C. W., & Hayes, J. (2004). The Effects of Cognitive style on Research Supervision: A Study of Student–Supervisor Dyads in Management Education. Academy of Management Learning and Education, 3(1), 41-63.
Atik, G., Yalcin, I. (2010). Counseling Needs of Educational Sciences Students at the Ankara University. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 126-152.
Campbell, E. (2008). Review of the Literature, The Ethics of Teaching as a Moral Profession. Wiley, Intario Institute for Studies in Education of the University of Toronto, 357- 385.
Carnell, E. (2007). Conceptions of Effective Teaching in Higher Education: Extending the Boundaries. Teaching in Higher Education, 12(1), 25-40.
Drysdale, M. T. B. (2003). Dyad Interdependence: An Examination of the Student/Supervisor Relationship in Graduate Education. Paper Presented at the Annual Conference of the Canadian Psychological Association (64th, Hamilton, Ontario, Canada, June 12-14).
East, M., Bitchener, J., & Basturkmen, H. (2012). What Constitutes Effective Feedback to Postgraduate Research Students? The Students’ Perspective. Journal of University Teaching & Learning Practice, 9(2), 8-31.
Eric Kraus, S., & Arif Ismail, I. (2010). PhD Students’ Experiences of Thesis Supervision in Malaysia: Managing Relationships in the Midst of Institutional Change. The Qualitative Report, 15(4), 802-822
Finn, J. (2005). Getting a PhD: An Action Plan to Help Manage Your Research, Your Supervisor and Your Project. New York: Routledge.
Gatfield, T., & Alpert, F. (2002). The Supervisory Management Styles Model, in Quality Conversations, Proceedings of the 25th HERDSA Annual Conference, Perth, Western Australia, 7-10 July.
Grevholm, B., Persson L. E., & Peter, W. (2005). A Dynamic Model for Doctoral Students and Guidance of Supervisors in Research Groups. Educational Studies in Mathematics, 60(2), 173-179.
Ives, G., & Rowley, G. (2005). Supervisor Selection or Allocation and Continuity of Supervision: Ph.D. Students' Progress and Outcomes. Studies in Higher Education, 30 (5), 535-556.
Jamieson, S., & Gray, C. (2006). The Supervision of Undergraduate Research Students: Expectations of Student and Supervisor. Practice and Evidence of Scholarship of Teaching and Learning in Higher Education, 1 (1), 37-59.
Lancaster, S., & Milia, L. D. (2012). Supervisor Behaviours that. Facilitate Training Transfer, Journal of Workplace Learning, 25(1), 6-22.
Manathunga, C. (2012). Supervisors Watching Supervisors. Victoria University, Wellington, Aotearoa New Zealand, 54(1), 29-37.
Mcalpine, L., & Weiss, J. (2000). Mostly True Confessions: Joint Meaning-Making about the Thesis Journey. The Canadian journal of Higher Education, 23(1), 1-26.
Mhunpiew, N. (2013). A Supervisor’s Roles for Successful Thesis and Dissertation. US-China Education Review , 3(2), 119-122.
Palomo, M. (2004). Development and Validation of a Questionnaire Measure of the Supervisory Relationship. Unpublished D Clin Psych Thesis, Oxford University.
Phillips, E. M., & Pugh, D. S. (1994). How to get PhD: A Handbook for Students and their Supervisors. Open University press, Buckingham, Philadelphia.
Piccinin, S. J. (2000). Graduate Student Supervision: Resources for Supervisors & Students, Center for Development of Teaching and Learning, 4 (3), 1-15.
Pole, C. J. (1997). Suoervision Of Doktoral Students in the Natural Sciences: Eonepctatrons and Experiences: Journal of Assessment and Evaluation in Higher Education, 22 (1), 49-63.
Powell, S., & Green, H. (2007). The Doctorate Worldwide. The Society for Research into Higher Education, SRHE and Open University Press Imprint, 1-16.
Ray, S. (2007). Selecting a Doctoral Dissertation Supervisor: Analytical Hierarchy Approach to the Multiple Criteria Problem. International Journal of Doctoral Studies, 2, 23-32.
Sadlak, J. (2004). Doctoral Studies and Qualifications in Europe and the United States: Status and Prospects,eStudies on Higher Education.
Sofaer, B. (1995). Enhancing Humanistic Skills: An Experiential Approach to Learning about Ehical Issues in Health care. J Med Ethics, 21(1): 25-31.
Thompson, D., Kirkman, S., Watson, R., & Stewart, S. (2005). Improving Research Supervision in Nursing. Nurse Education Today, 25(4), 283-290.
Toncich, D. J. (2006). Key Factors in Postgraduate Research: A guideforStudents, Christobel Engineering, Australia Brighton.
Vilkinas, T. (2008). An Exploratory Study of the Supervision of Ph.D/ Research Students’ Theses. In Innov High Edu, 32, 297-311.
Wiscer, G. (2005). The Good Supervisor: Supervising Postgraduate and Undergraduate Research for Doctoral Theses and Dissertations. Palgrave Macmillan.
Ylijoki, O. (2001). Masters Thesis Writing From A Narrative Approach, Journal Of Studies In Higher Educstion. 26 (1), 21-34.
Zhao, C., Golde, C. M., & McCormick, A. C. (2005). More than a Signature: How Advisor Choice and Advisor Behavior Effect Doctoral Student Satisfaction, Paper Prepared for the Conference of the American Educational Research Association. Montreal, Canada, April 12.