اجتهادی، مصطفی؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و شفیع زاده، حمید(1390). شناسایی ابعاد و مؤلفههای بهسازی اعضای هیئتعلمی بهمنظور یک مدل مفهومی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. شماره 62. 46-21.
اکبری، مرتضی؛حسینی، سیدمحمود؛ حجازی سیدیوسف ورضوانفر، احمد (1392). اعتبارسنجیمؤلفههایتوسعهمنابعانسانی:مطالعةاعضایهیئتعلمیدانشکدههایکشاورزی. تحقیقاتاقتصادوتوسعهکشاورزیایران. دوره44. شماره 4. 644-629.
بازرگان، عباس (1394). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. چاپ پنجم. تهران:شاهین.
باقری، خسرو؛ ن سجادیه،نرگس و توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکدهمطالعاتفرهنگیواجتماعی.
پورکریمی، جواد (1389). الگوی توسعه ی حرفهای اعضای هیئتعلمی سازمان های پژوهشی (مورد:جهاد دانشگاهی)، فصلنامهپژوهشهایمدیریتمنابعانسانیدانشگاهجامعامامحسین (ع). سال دوم. شماره 2.155-141.
دانشمندی، سمیه؛فتحی واجارگاه، کوروش؛خراسانی، اباصلت و قلیچلی، بهروز (1395). تحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینه بهره گیری از روش منتورینگ برای اعضای هیئتعلمی دانشگاهها. دوفصلنامه مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی. شماره 14. 102-77.
دهقانی، مرضیه؛ امین خندقی، مقصود؛ جعفری ثانی؛ حسین؛ نوغانی دخت بهمنی، محسن (1390.) واکاوی الگوی مفهومی در حوزه برنامه درسی: نقدی بر پژوهشهای انجامشده با رویکرد طراحی الگو در برنامه درسی. مطالعاتتربیتیوروانشناسی، 12(1). 126-99.
دوستی حاجی آبادی، هومن؛فتحی واجارگاه، کوروش؛ خراسانی، اباصلت و صفایی موحد، سعید (1396). مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛گفتمان نوظهوریا مغفول؟. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال سیزدهم. شماره 25. 34-28.
زاهدی، سکینه و بازرگان، عباس (1392). نظر اعضای هیئتعلمی درباره نیازهای توسعه حرفهای آنان و شیوههای برآوردن نیازها. فصلنامهپژوهشوبرنامهریزیدرآموزشعالی. شماره 67. 89-69.
سلیمی، قاسم؛حیدری، الهام و کشاورزی، فهیمه. (1394).شایستگیهای اعضای هیئتعلمی جهت تحقق رسالت دانشگاهی؛تأمّلی بر ادراکات و انتظارات دانشجویان دکتری. دوفصلنامۀنوآوریوارزشآفرینی، سال سوم. شمارۀ هفتم. 103-85.
قنبری، سیروس؛ اردلان، محمدرضا؛بهشتیراد، رقیه و سلطانزاده، وحید (1393). اخلاق حرفهای اعضای هیأت علمی و رابطۀ آن با کیفیت آموزش عالی، فصلنامهاخلاقدرعلوموفنّاوری، سال دهم. شماره 2. 55-31
شمس مورکانی، غلامرضا؛ صفایی موحد، سعید و فاطمی صفت، علی (1394). آسیبشناسی فعالیتهای آموزش و بهسازی منابع انسانی بر اساس مدل سهشاخگی (موردمطالعه:صنایع الکترونیکی فجر). فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی. سال دوم، شماره 7. 100-71.
شمس، عبدالحمید (1395). راهکارهایافزایشبهرهوریاعضایهیئتعلمی.فرآیند مدیریت توسعه.دوره 29. شماره 2 .97-71.
شورت، ادموند سی (1388). روششناسی مطالعات برنامه درسی، ترجمه محمود مهرمحمدی و دیگران، چاپ دوم، تهران:سمت.
صادقی، فتح اله؛ حسینی، سید محمود؛ رضوانفر، احمد؛ شریف زاده، ابوالقاسم ومریدالسادات، پگاه (1388). واکاوی ساره های تاثیرگذار بر توسعه حرفهای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی، دوره 2. شماره 4. 77-69.
صفری، مریم و نیازآذری، کیومرث (1393). واکاوی مؤلفههای تاثیر گذار بررشد حرفهای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد آزادشهر. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن. سال پنجم. شماره دوم. 6-1.
طاهری، عبدالحسین و شمسبخش، مسعود (1395). آییننامه ارتقای مرتبه اعضای هیئتعلمی آموزشی و پرورشی و فناوری. چاپ اول. تهران: پیامنور.
زارعصفت،صادق؛دهقانی،مرضیه؛حکیمزاده،رضوان؛کرمی، مرتضی و صالحی،کیوان(1396). چارچوب فعالیتهای یادگیری اعضای هیأتعلمی در برنامههای درسی توسعه حرفهای در رشتههای علمی STEM.تدریس پژوهی،سال پنجم،شماره ششم،119-99.
عبداللهی، حسین و بازرگان، عباس (1392). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهرهوری آموزشی اعضای هیئتعلمی. فصلنامةاندازهگیریتربیتی. شمارة11. 76-55.
عزیزی، نعمت الله (1392). بررسی راه های بهبود عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی. راهبرد فرهنگ. شماره بیست و یکم. 33-7.
غنچى، مستانه؛ حسینى، سید محمود وحجازى، یوسف (1391). شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های تبیین کننده کیفیت تدریس از دیدگاه اساتید پردیس هاى کشاورزی دانشگاه تهران. مجلهپژوهشهاىترویجوآموزشکشاورزى، سال پنجم، شماره 3. 40-13.
فتحی واجارگاه، کوروش (1392). برنامه درسی چیست؟، چاپ اول. تهران: مهربان نشر.
قرونه، داوود؛میر کمالی، سید محمد؛بازرگان، عباس و خرازی، سید کمال(1393). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بالندگی اعضای هیئتعلمی دانشگاه تهران. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی. سال اول. شماره 1. 115-89.
قلی فرد، احسان؛حجازی، سید یوسف وحسینی، سید محمود (1389)، تحلیل عاملهای حرفهای لازم برای موفقیت شغلی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی دانشکدههای کشاورزی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 57، 141-125.
قنبری، سیروس؛اردلان، محمدرضا؛ بهشتیراد، رقیه و سلطانزاده، وحید (1394). اخلاق حرفهای اعضای هیأت علمی و رابطۀ آن با کیفیت آموزش عالی. فصلنامهاخلاقدرعلوموفنّاوری، سال دهم، شماره 2. 45-21
کرمپوریان، آرزو؛ ایمنی، بهزاد، ترکزیان، پرویز (1391). بررسینگرشبهاخلاقحرفهایدراعضایهیئتعلمیدانشکدهدندانپزشکیهمداندرسال1391. تحقیق در علوم دندانپزشکی. ش 10(1). 43-51.
لرکیان، مرجان (1390). شناسایی و تبیین ابعاد و سطوح برنامهدرسی مغفول هنر در دوره ابتدایی ایران مبتنی بر الگوی مطلوب. رساله دکتری برنامهریزی درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
محب زادگان، یوسف؛ پرداختچی، محمدحسن؛ قهرمانی، محمد وفراستخواه، مقصود (1395). اعتبارسنجی الگوی بالندگی اعضای هیئتعلمی دانشگاههای شهر تهران. فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی. سال سوم، شماره10. -74.
مرادی دولیسکانی، مرتضی؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ کرمی، مرتضی و امینخندقی، مقصود (1395). شناسایی استانداردها و مؤلفههای اخلاق حرفهای تدریس استادان دروس معارف اسلامی، فرهنگدردانشگاهاسلامی.سال ششم. شماره چهارم.494-473.
میرطاهری، لیلا؛ جمالی، اختر وآراسته، حمیدرضا (1394). بررسی حیطهها و مؤلفههای اصلی توسعه و بالندگی اخلاق حرفهای اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مقایسه آن با وضع مطلوب. فصلنامهآموزشوتوسعهمنابعانسانی. سال دوم، شماره4. 126-101.
میرکمالی، سیدمحمد؛پورکریمی، جواد و حجری، اکرم (1394). بررسی رابطه توسعه حرفهای با نوآوریهای آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشکدههای روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامه علمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره پنجم. 22-1.
نظرزاده زارع، محسن؛ پورکریمی، جواد؛ ابیلی، خدایار و ذاکر صالحی، غلامرضا (1395). ارائه الگوی شایستگی اعضاء هیأت علمی در تعاملات بین المللی:یک مطالعه پدیدارشناسانه. فصلنامهعلمی-پژوهشیسیاستعلموفناوری. سال هشتم، شماره 3،89-25.
نعمتی، محمدعلی و محسنی، هدیسادات (1389). اخلاق در آموزش عالی: مؤلفهها، الزامات و راهبردها. پژوهشنامه مرکزتحقیقاتاستراتژیک، شماره 63. 9-46.
نورشاهی، نسرین (1393). عوامل مؤثر بر رشد حرفهای اعضای هیئتعلمی و ارائه راهکارهایی برای بهبودان. فصلنامهپژوهشوبرنامهریزیدرآموزشعالی. دوره 2. شماره 3. 120-95.
نوه ابراهیم، عبدالرحیم، پورکریمی، جواد (1390). ارائه الگوی مفهومی بهسازی اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی.121-101.